HTML

Lez Lands

Egotrip.

Brontoszaurusz

Tőzsdefélelem

2008.10.31. 23:56 Lez

Azt hiszem mindenki tudja, miről beszélek, így cím alapján. Mindenesetre más belülről és kívülről, hát leírom milyen volt:

Adott a krach. Minden napra jut pár átlépett lélektani határ, long-time-low, zuhan minden. oti 3000 alatt, mol 9800. Most kell venni, gondolja a zöldfülű (én). Cselekvőképességem idejére az ár (továbbiakban csak otira fókuszálunk) 2700ra is lement. uristen, megy felfele, mar 2800. most kell venni most kell venni. 2780-on megveszem, miiiiccsoda jó vétel, év biznisze, gondolja a mohó egóm. Ekkor az ár zuhanni kezd, híííí, 2600, most kell rávenni. Rá is veszek. Nap végén minusz 70-ben vagyok. Ne gondoljuk hogy nem kezdtem el rágódni és GONDOLKODNI. Hát normális az ilyen aki beszáll egy zuhanó repülőbe??

Na. Akkor ez volt a vegetatív szakasz. Növényeknél ez leginkább növekedést és zöldülést takar, ez a kifejezés így utólag egész kifejezőnek tűnik.

Jön a második szakasz. oti másnap reggel megüti a 2400at. Nyereség mínusz 170, itt már aztán tényleg lépni kéne, de miért nem megy fel hogy eladhassam? Mi ez a világméretű kibaszás ami közrejátszik abban hogy tavalyi árának negyede alá került a papír értéke? Nem jó érzés. amolyan frusztráló.

Ebben a szituációban csapott meg némi értelmes gondolat. Következő nap alsó limiten, 2302-n vettem egy pakkot. Túl kis pakkot, dehát semmi sem lehet tökéletes...

Az idegeim 2700-ig birtak, kb. Utana kiszallo, eldobni ami van, otit elfelejteni par hetre, stabilabb vizekre evezni.

Szerencsére kihoztam a kalandot egészen enyhe, szinte nullába hajló minuszra. Az idegeim nem várták meg a 3700-3900-as arszinteket, pedig szép kis kaszáló lehetett volna.

Akkor jöjjenek a tanulságok, hasonló naposcsibéknek mint ami én voltam: (Már az első kettő is megkímélhet néhány álmatlan éjszakától. Meg néhány "mekkora hülye voltam, úgy átbasztak ahogy épp kedvük tartotta" érzéstől.)

1. Trenddel szemben soha! (részletes magyarázattal, fejtegetéssel, agyba belesúlykolással találkozhattok ezen a tőzsdeblogon, mely DLPH műve. Ezúton kösz a temérdek bölcsességért)

2. Stop limit nélkül egy árva, fika lépést sem. Alias: "ejtőernyőt azér vigyél" tanács.

3. Tanulni, tanulni, tanulni (Lenin)

4. Ami nem öl meg, az megerősít (Nietzsche)

Nálam ez így működik jól általában. Így lettem megkreálva. Evezek a nyílt vizen, mindenféle veszélytől távol. Minden pöpec. Egyszer csak kiugrik egy cápa a vízből, majdnem leharapja a fejemet, végül csak a kisujjamat harapja le (de visszanő). Aztán lelkesen elkezdem súrolni a fedélzetet, pusztán azért, mert megtehetem, és nem a cápa gyomrában vagyok.

A szabadság szép dolog. Ha pénzért akarod feladni, gondold meg háromszor is. De más esetekben is legalább kétszer.

 

UI., apróbetűs, házifeladat utánra: már készülök a jövőheti oti shortra. Lesznek itt még mókás dolgok. Ja, és az 5. pont: azt a pénzt tedd be a tőzsdére, ami nem kell már. Pszichológiailag úgy könnyebb minden.

(6. pont, zárójelben: eBrokerrel szarul jársz, lassú, nem jó daytradelni)

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása